
Medlemskap hos Aktivitethuset
Medlemskapet på Aktivitethuset är personligt och kan endast användas av den som är registrerad. För att teckna ett medlemskap via autogiro krävs att medlemmen är minst 18 år gammal. Om du är under 18 år behöver en förälder eller vårdnadshavare teckna medlemskapet för din räkning.
Vid besök på klubben är det obligatoriskt att du registrerar dig genom att dra ditt medlemskort. Medlemmen är alltid skyldig att ha sitt medlemskort med sig under hela sitt besök, även vid träning, och ska kunna visa upp kortet vid eventuell kontroll. Inpassering utan medlemskort kräver dessutom att du visar upp giltig legitimation.
Om ditt medlemskort blir borttappat eller skadat, ska du omedelbart anmäla detta till oss för att få ett nytt kort. En ersättning kan tas ut för det nya kortet.
Medlem är också ansvarig för att hålla sina kontaktuppgifter uppdaterade. Om du byter namn, adress, telefonnummer eller någon annan viktig information, vänligen meddela oss så snart som möjligt. All korrespondens från Aktivitethuset skickas till den adress eller det telefonnummer du har registrerat hos oss.
Betalning
​
Kontantbetalning
Vid tecknande av medlems avtal betalas hela medlemskostnaden direkt.
Betalning via Autogiro
Alla aktivitetsavgifter betalas månadsvis i förskott. Autogirodragningarna sker mellan den 25:e och 31:e varje månad. Autogiroavtalet är löpande i 12 månader därefter gäller den tills det sägs upp av antingen medlem eller Aktivitethuset.
Försenad betalning
Vid försenad betalning förbehåller sig Aktivitethuset rätten att debitera ränta enligt gällande lagstiftning, samt administrativa avgifter, påminnelseavgifter och inkassokostnader.
​
Avtalstid och Uppsägning
Alla medlems avtal har en uppsägningstid på en månad, men det kan finnas undantag beroende på avtalets villkor (t.ex. bindningstid). Medlemskort som betalats kontant upphör automatiskt om de inte förnyas.
För att säga upp ditt medlemskap rekommenderar vi att du gör det direkt via klubben, eller genom att kontakta oss via e-post.
Prisändringar
Månadsavtal via autogiro är skyddade från prisökningar under den initiala bindningstiden. Efter bindningstidens slut kan prisändringar komma att göras. Om en prisändring sker, kommer medlemmen att informeras innan den träder i kraft. Medlem har då möjlighet att säga upp avtalet utan extra kostnad.
Hälsotillstånd
Medlemmen, samt övriga gäster, ansvarar för att deras hälsotillstånd är tillräckligt gott för att kunna delta i aktiviteter på Aktivitethuset utan att utsätta sig för risk.
Trivselregler och träningsföreskrifter
Medlem förutsätts alltid uppträda på ett sätt som inte stör övriga medlemmar eller personal. Lokalen är
avsedd för aktivitetsrelaterad verksamhet. Det åligger medlem att följa trivselregler och regler för
användning utav utrustning som meddelas, skriftligen eller muntligen. Avstängning kan komma att ske om
inte omedelbar rättelse äger rum. Medlem får ej bedriva konkurrerande verksamhet eller egen
verksamhet i våra lokaler. Detta leder till avstängning samt ev. rättsliga påföljder. Alkoholförbud, rökning, droger eller snus råder i
våra aktivitetslokaler.
Praktiska Ändringar
Aktivitethuset förbehåller sig rätten att genomföra mindre förändringar, såsom justeringar av öppettider, uppdatering av utrustning och ändringar i schemat för olika aktiviteter. Vi förbehåller oss även rätten att stänga delar av gymmet, behandlingsrum eller omklädningsrum vid behov av renovering, reparation, underhåll eller service.
Alla ändringar kommer att meddelas medlemmarna i god tid. Under sådana perioder ges medlem möjlighet att frysa sitt medlemskap.
Om medlem väljer att säga upp sitt medlemskap på grund av förändringar som negativt påverkar upplevelsen, och inget alternativ erbjuds, återbetalas eventuellt innestående belopp.
​
Personuppgifter (GDPR)
Dina personuppgifter behandlas i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Om du som registrerad medlem önskar veta vilka uppgifter som vi behandlar, kan du begära detta från oss. Du har också rätt att begära rättelse av felaktiga uppgifter, samt att be oss radera dina uppgifter, såvida de inte är nödvändiga för att vi ska kunna fullfölja vårt avtal eller andra rättsliga åtaganden.
Vid allvarliga överträdelser av våra trivselregler kan en medlem bli permanent spärrad, vilket innebär att vi sparar de nödvändiga uppgifterna i ett slutet system.
Du kan komma att ge oss personuppgifter direkt eller indirekt genom olika interaktioner med oss, exempelvis vid tecknande av medlemskap, vid köp i vår kassa, när du kontaktar oss eller använder vår webbsida, eller på något annat sätt när du använder våra tjänster. Den information som kan samlas in inkluderar bland annat:
-
Person- och kontaktinformation: namn, födelsedatum, personnummer, adress, e-postadress, mobilnummer, med mera.
-
Betalningsinformation: bankkontonummer, etc.
-
Köpinformation: detaljer om de varor och tjänster du har köpt.
-
Historisk information: dina tidigare köp och betalningar.
Den information du lämnar oss är nödvändig för att ingå ett avtal med oss, medan annan information samlas in för att vi ska kunna erbjuda och förbättra våra tjänster.
​
Identifiering
För att teckna ett autogiroavtal krävs att du uppger svenskt personnummer, svenskt kontonummer och ett giltigt svenskt ID-kort.
​
Ångerrätt vid Köp på Internet
Som privatperson har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit din beställning, enligt Distansavtalslagen. Om du vill ångra ditt köp, vänligen kontakta oss via vår kontaktformulär på hemsidan eller e-post.
Konsumentverket erbjuder en ångerblankett som du kan använda om du önskar. Blanketten finns på deras webbplats: www.konsumentverket.se.
Vid reklamation, kontakta vår kundservice via kontaktformulär eller e-post. Observera att vi inte hanterar reklamationer på våra klubbar.
Återbetalning sker utan dröjsmål och senast inom 14 dagar efter att vi mottagit din uppsägning av avtalet.
​
Reklamation
Om vår tjänst inte motsvarar det som avtalats, har du som kund rätt att reklamera inom tre år från köpdatumet. Reklamation kan exempelvis göras om vår tjänst påverkas av större förändringar i lokaler, flytt, betydande ändringar i aktivitetsutbud eller utrustning, eller om det finns fel och brister som inte överensstämmer med vad som lovades i avtalet.
Om reklamation inte görs inom tre år från det att tjänsten mottogs, förloras rätten att åberopa felet, enligt Lag (2005:62).